داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد امامت زن برای زن در نماز جماعت از منظر مذاهب فقهی

امامت زن برای زن در نماز جماعت از منظر مذاهب فقهی

 عنوان : امامت زن برای زن در نماز جماعت از منظر مذاهب فقهی 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 22 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

  ★  تحقیق دارای نتیجه گیری است .

فهرست :


مقدمه 3
1. اهمیت و جایگاه نماز جماعت در فقه مذاهب 4
2. شرایط امام جماعت از دیدگاه فقیهان شیعه 4
3. شرایط از دیدگاه مذاهب فقهی اهل سنت 6
4. امام جماعت و مسئله عدالت 8
5. دیدگاه فقیهان شیعه درباره اقتدای زن به زن 9
6. دیدگاه فقیهان شیعه درباره سه دسته از روایات 12
7. دیدگاه فقیهان مذاهب اهل سنت درباره اقتدای زن به زن 16
8. دلیل نظریه جواز اقتدای زن به زن در فقه اهل سنت 18
نتیجه‌گیری 20
مراجع 20


مقدمه :

نظر اسلام در باره ارتباطاط زنان با افراد نامحرم این است که هرچه کمتر با مردان نامحرم ارتباط داشته باشند و جز در موارد ضروری از منزل خود خارج نشوند. این دو روایت در همین رابطه تفسیر و تحلیل می شوند.بر طبق روایت اول امام صادق (ع) فرموده است :"بهترین مسجد برا ی زنان خانه های آنان است. "مقصود این است که گر چه مساجد بهترین محل برای اقامه نماز هستند و نماز خواندن در آنها دارای ثواب بسیار نسبت به نماز در جاهای دیگر است، اما بهترین مسجد برای زنان خانه های آنان است چرا که در این صورت از خانه خارج نمی شوند و با مرد نامحرمی ارتباط نخواهند داشت. امام در حقیقت می خواهد بفرماید وقتی ارتباط غیر ضروری با نامحرم، حتی برای شرکت در مساجد و نماز جماعت مطلوب نباشد برای کارهای غیر ضروی دیگر قطعاً مطلوب نیست و بهتر است از آن دوری کرد. با این حال این روایت حضور در مساجد را برای زنان حرام ندانسته است. و در صورتی که علاوه بر نماز، برنامه های دیگری مانند به جماعت خواندن نماز یا آموزش مسائلی که برای زنان دانستن آن واجب باشد (به نحوی که چنین برنامه ای در منزل و خانه او امکان پذیر نباشد) در مسجد و در زمان قبل یا بعداز نماز برگزار باشد، نمی توان گفت زنان در مساجد حضور پیدا نکنند. بلکه با توجه به این آثار فروان نمی توان از این حضور چشم پوشی کرد.

با توجه به آنجه بیان شد معنای روایت دوم روشن و به خوبی معلوم می شود که هیچ منافاتی با روایت اول ندارد زیرا می فرماید درصورتی که آنان خواهان حضور در مساجد باشند از حضور آنان ممانعت نکنید و اجازه بدهید در مساجد حضور پیدا کنند؛ زیرا حتی اگر این حضور صرفاً به خاطر نماز باشد،حرام نیست. و خود آنان با اختیار خود می خواهند نماز را با ثواب کمتری بجا آورند.

در حالی که حضور در مساجد در اکثر موارد به همراه فواید و آثاری فرهنگی و معنوی بسیاری است که اگر در چنین مکان هایی حضور حضور پیدا نکنند از آن محروم خواهند بود. بنا بر این مطابق روایت دوم پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است اگر آنان خواهان حضور در مساجد باشند از حضور آنان ممانعت نکنید.

منابع :


[1] قرآن کریم.
[2] ابن عابدین شامی (1428). رد المحتار علی الدر المختار علی شرح الشیخ علاء الدین الحصکفی، ج1، تحقیق: عبدالمجید طعمه حلبی، بیروت: دار المعرفة.
[3] ابن قدامه (1404). المغنی و الشرح الکبیر علی متن المقنع، ج2، بیروت: دار الفکر.
[4] ابن‌رشد (محمد بن احمد بن محمد بن رشد القرطبی) (1395). بدایة المجتهد و نهایة المقتصد، مصر: مطبعه المصطفی.
[5] اردبیلی، احمد (1403). مجمع الفائده والبرهان فی شرح ارشاد الاذهان، ج2، جامعه المدرسین.
[6] اصفهانی الراغب (بی‌تا). المفردات، تحقیق: محمد سید گیلانی، بیروت: دار المعرفه.
[7] بحرانی، یوسف (1405). حدائق الناضرة، ج14، دار الاضواء.
[8] بیهقی، ابوبکر احمد بن الحسین بن علی (1424). السنن الکبری، ج4، بی‌جا: بی‌نا.
[9] جمعی از نویسندگان (1404). الموسوعة الفقهیة، وزاره الاوقاف الکویت.
[10] حر عاملی (1403). وسائل الشیعه، ج5، تحقیق: عبدالرحیم الربانی الشیرازی، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
[11] حلبی، نجاح (بی‌تا). فقه العبادات (حنبلی)، ج1.
[12] خویی، ابوالقاسم (1370). مستند العروه الوثقی، ج4، مدرسه دار العلم.
[13] زحیلی، وهبة (1431). موسوعه الفقه الاسلامی، ج2، دار الفکر.
[14] سالم العمرانی الشافعی، یحیی بن ابی الخیر (بی‌تا). البیان فی مذهب الشافعی، ج2، دار المنهاج.
[15] سبکی، محمود محمد خطاب (1401). الدین الخالص او ارشاد الخلق الی دین الحق، ج1، عنی بتحقیقه و تنسیقه امین محمود خطاب.
[16] شافعی، محمد بن ادریس (بی‌تا). الام، ج1، بیروت: دار المعرفه.
[17] طوسی (ابوجعفر)، محمد بن الحسن بن علی (بی‌تا). تهذیب الاحکام، ج3، صححه: علی اکبر غفاری، مکتبة الصدوق.
[18] طوسی (ابوجعفر)، محمد بن حسن (1375). الاستبصار، مطبعه النجف.
[19] عمید (1389). فرهنگ عمید، چاپ اول، انتشارات اشجع.
[20] قمی، میرزا ابوالقاسم (1418). غنائم الایام، ج3، مرکز نشر، مکتب الاعلام الاسلامی.
[21] مجلسی، محمدتقی (1406 الف). روضة المتقین، ج2، قم.
[22] مجلسی، محمدتقی (1406ب). ملاذ الاخبار فی فهم تهذیب الاخبار، ج5، قم.
[23] المحقق الحلی، نجم الدین جعفر بن الحسن (1364). المعتبر، ج1، مؤسسه سید الشهدا.
[24] مروارید، علی‌اصغر (1410). سلسلة الینابیع الفقهیة، کتاب الصلوة، ج2، الدار الاسلامیة.
[25] موسوی خمینی، روح‌الله (1406). تحریر الوسیلة، ج1، چاپ مؤسسه النشر الاسلامی.
[26] موسوی، محمد بن حسین (سید رضی) (1414). نهج البلاغة، قم: مؤسسه نهج‌البلاغه.
[27] نجفی، محمد حسن (بی‌تا). جواهر الکلام، ج13، دار احیاء التراث العربی.
[28] نظام الدین و جماعه من العلماء (1423). الفتاوی الهندیة، ج1، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
[29] نوری، میرزا حسین (1408). مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج1، تحقیق: موسسه أل اللبیت، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
[30] یزدی، محمد کاظم (1358). العروة الوثقی، ج1، المکتبه العلمیه الاسلامیه.

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
doc_amamt_zn_bray_zn_dr_nmaz_jmaeet_az_mnzr_mzahb__1853471_6032.zip45.6k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟