داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد نظریه پیاژه و کاربردش در آموزش و پرورش

نظریه پیاژه و کاربردش در آموزش و پرورش

 عنوان : نظریه پیاژه و کاربردش در آموزش و پرورش 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 14 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

فهرست :


مقدمه 3
نظريه رشد شناختي پياژه و كاربرد آن در تعليم و تربيت 4
يادگيري از ديدگاه پياژه چيست؟ 10
کاربردهای آموزشی نظریه پیاژه 11
نظریه پیاژه در مورد آموزش و پرورش 11
نظام تربیتی پیاژه 11
طبقه‌بندی علوم ازنظر پیاژه 12
روش های آموزشی 13
منابع 14


مقدمه :

پدرش يك تاريخدان متخصص در ادبيات قرون وسطي بود. ژان پياژه ابتدا به زيست‌شناسي علاقه نشان داد و در 11 سالگي مقاله‌اي يك صفحه‌اي دربارة يك پرستوي سياه و سفيد كه در يك باغ ملي ديده بود، نوشت. در دورة نوجواني تعطيلات خود را با پدر تعمدي‌اش كه يك دانشمند سوئيسي بود سپري مي‌كرد. در ديدارهايش با اين شخص بود كه نسبت به فلسفه و بويژه دانش‌شناسي علاقمند شد؛دانش‌شناسي شاخه‌اي از فلسفه است كه با ماهيت دانش سروكار دارد.علاقه پياژه به زيست‌شناسي و دانش‌شناسي در تمام عمرش پايدار ماند و تقريباً در همة آثار نظري او كاملاً مشهود است. پياژه درجه دكتري خود را در زيست‌شناسي در 21 سالگي دريافت كرد. در 23 سالگي مقاله‌اي دربارة رابطة بين تحليل رواني و روانشناسي كودك نوشت.
پس از دريافت درجة دكتري در آزمايشگاه آزمون‌سازي بینه مشغول به كار شد. رويكرد آزمايشگاه بینه نسبت به آزمون‌سازي تهيه تعدادي سؤال آزمون بود كه به كودكان سنين مختلف داده مي‌شد. ضمن اجراي اين سؤال ها معلوم شد كودكان سنين بالاتر از كودكان كم‌سال‌تر سؤال هاي بيشتري را درست جواب مي‌دهند، همچنين بعضي كودكان مي‌توانستند از كودكان ديگر همسن خود تعداد بيشتري سؤال درست جواب دهند. چنين فرض مي‌شد كودكان گروه اول از كودكان گروه دوم باهوش‌ترند؛ بنابراين هوشبهر كودك موردنظر از روي تعداد سؤال هايي كه يك كودك داراي سن معيني مي‌توانست به آنها جواب درست بدهد، به دست مي‌آمد. به اين ترتيب متوجه شد هوش را نمي‌توان برحسب تعداد سؤال هاي درست كودكان سنجيد.
پياژه هنگامي كه به استاندارد كردن آزمون‌هاي هوشي آزمايشگاه بینه اشتغال داشت، متوجه چيزي شد كه بعدها تأثير عميق بر نظريه تحول ذهني او به جاي گذاشت. وي مشاهده كرد كودكان در يك سن معين تقريباً اشتباهات مشابهي مرتكب مي‌شوند و نوع اشتباهات كودكان در هر سن خاص با نوع اشتباهات كودكان سنين ديگر ازلحاظ كيفي تفاوت دارد. پياژه روش باليني (روش كلينيكي) را به كار بست كه در آن سؤال‌ها نياز به جواب‌هاي تشريحي دارند.
پياژه و همسرش (كه قبلاً در انستيتوي روسو شاگرد پياژه بود) براي مدتي طولاني دربارة رفتار كودكان خود به مشاهدات دقيق پرداختند و خلاصه يافته‌هايشان را در چند كتاب منتشر ساختند. اين كه كودكان خود پياژه به عنوان منابع اطلاعات براي نظرية او مورد استفاده قرار گرفته‌اند با انتقاد روبرو شده است. اما اين واقعيت كه مشاهدات مفصل‌تر انجام شده با تعداد زيادي از كودكان ديگر مشاهدات قبلي پياژه را تأييد كردند از اعتبار انتقاد فوق كاسته است.
روان شناس سوئيسي بيشتر شهرتش به دليل تحقيقاتي است كه براي اولين بار درباره رشد ذهني در كودكان انجام داد. مطالعات او تأثيرات عميقي بر حوزه هاي روان شناسي و تعليم و تربيت داشته است. پياژه در مطالعات خود چهار مرحله تفكر را در رشد ذهني كودك مشخص كرده است:
§ در مرحله تفكر حسي- حركتي (از تولد تا 2 سالگي) كودك به دنبال كسب مهارت و كنترل حركات خود و آگاهي يافتن درباره اشياي پيرامون است.
§ در مرحله تفكر پيش عملياتي (از 2 تا حدود 7 سالگي) ذهن كودك بيشتر مشغول كسب مهارت هاي كلامي است. در اين مرحله كودك مي تواند اشياي پيرامون را نام ببرد و به طريق شهودي استدلال كند.
§ مرحله بعدي دوره تفكر عملياتي عيني (از 7 تا حدود 12 سالگي) است كه كودك با مفاهيم ذهني و مجرد مانند اعداد، نسبت ها و روابط آشنا مي شود.
§ سرانجام مرحله تفكر عملياتي صوري (از حدود 12 سالگي به بعد) است كه كودك به استدلال منطقي، منظم و انتزاعي روي مي آورد. در اين مقاله به طور اجمالي به كاربرد نظريه وي در حوزه تعليم و تربيت اشاره مي گردد.

منابع :


نظریه های رشد/ ویلیام سی کرین
نظریه های یادگیری /هرگنهان
رشد ژنتیک /منصور
رشد و شخصیت کودک/ ترجمه مهشید یاسایی

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
doc_nzryh_pyazhh_v_karbrdsh_dr_amvzsh_v_prvrsh_1851171_8233.zip36.6k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟