داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد یادگیری

یادگیری

 عنوان : یادگیری 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 19 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

  ★  تحقیق دارای نتیجه گیری است .

فهرست :


مقدمه 3
تعریف اختلالات یادگیری 4
انواع ناتوانی های یادگیری 6
ناتوانی در خواندن: (نارسائي هاي روان خواني) 6
ناتوانی در نوشتن : (نارسائي هاي روان نويسي(Dysgraphia)) 8
علل نارسانویسی و دشواری درنوشتن 11
علل بروز اختلالات یادگیری 12
کودکان با اختلالات یادگیری 13
ویژگی های کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری 14
نتیجه گیری 15
منابع 18


مقدمه :

يادگيري يك فرآيند پيچيده است ومشكلات يادگيري متنوع وگوناگون هستند.عوامل متعددي بر يادگيري دانش آموزان ابتدائي تاثير مي گذارد.توانايي هاي يادگيري انسان يه عملكرد دستگاه عصبي، حسي ،حركتي وشناختي وعوامل جسماني وزيستي،ژنتيكي ومحيطي وكيفيت رشد بستگي دارد.
برخي از متخصصان براين باورند كه آسيب هاي مغزي پيش از تولد،هنگام تولد وپس از تولد عامل اصلي ناتواني يادگيري است.البته ناتواني يادگيري جنبه ي ارثي نيز دارد.شواهدزيادي در دست است كه نشان مي دهد،مشكلات يادگيري به لحاظ شرايط محيطي نامساعد است يا به علت عوامل زيستي مانند آسيب مغزي وتغذيه ناكافي،فقر محيط آموزشي،روش ها وراهبردهاي تدريس نادرست وعدم توجه به نيازهاي دانش آموزان.

يكي از مشكلاتي كه در يادگيري كودكان ونوجوانان بسيارمشهود است اختلال در روان خواني وروان نويسي است.شناسايي سريع واژه ها با روان خواني ارتباط دارد.رمز گشايي ضعيف واژه ها برچگونگي درك مطلب نيز تاثير داشته وهرچه زمان وتلاش بيشتري براي رمزگشايي صرف شود،توانايي پردازش مفيد براي درك مطلب كمترخواهدبود.اين امر به ويژه وقتي دانش آموز از نظر ذهني پايين ترازحد متوسط قراردارد،چشمگيرتراست.

آموزش وپرورش ما ساختارش بر يادگرفتن،خواندن ونوشتن است.در واقع بايد گفت كه در نظام آموزشي كشور آشنايي با الفبا وكلمات مرسوم است.درحالي كه انديشه وانديشيدن مهمترين دستاورد نظام آموزشي سنتي مابوده كه در مكتب خانه ها وحلقه ها ومحافل علمي رايج بود،امروز نظام آموزشي ما به جاي فرصت دهي به انديشيدن،انديشه را به ذهن نوآموز تزريق مي كند،به عبارت ديگر آن قدر در سهيل گيري وآسان يادگيري مفاهيم ومطالب تلاش كرده كه انگيزه اي براي تلاش ورقابت دانش آموزان باقي نمانده ،آموزه هاي امروزي بيشتر جنبه ي تفريحي دارند تا آموزشي!

بنابراين یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ترک تحصیل آنها می شود. برچسب های «عقب مانده»، «تنبل» و غیره به این قبیل دانش آموزان آنها را از ادامه تحصیل بازمی دارد و لطمات جبران ناپذیری از نظر روانی و اقتصادی به کودک و خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد خواهد کرد.

از آنجا که دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری، جزو بچه های در معرض خطر و شکننده محسوب می شوند، آموزش و پرورش باید از این افراد پشتیبانی کند و یک سپر دفاعی برای آنان باشد. همچنین نظام اجتماعی نیز باید از آنان حمایت و مراقبت کند. برای کاهش آمار بالای مبتلایان به این اختلالات و عوارض جانبی، ضرورت دارد معلمان با این اختلالات آشنایی پیدا کنند.

منابع :


۱ـ نیلسن، لی براتلند (۱۳۷۹) کودک استثنایی در مدرسه عادی ترجمه دکتر غلامعلی افروز و محمود میرنسب، نشر نوادر، چاپ اول، تهران.
۲ـ بیرانوند (۱۳۸۶)اختلالات یادگیری، انتشارات معتبر، چاپ اول
۳ـ شفیع آبادی، عبدالله (۱۳۷۱) مبانی روان شناسی رشد، انتشارات چهر، چاپ چهارم
۴ـ رضایی، علیرضا (۱۳۷۱) تفاوت های فردی و گروه بندی دانش آموزان چاپ اول
۵ـ هالاهان، دانیل پی (۱۳۸۱) کودکان استثنایی (مقدمه ای بر آموزش های ویژه) ترجمه مجتبی جوادیان، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ هفتم، مشهد
۶ـ شفیع آبادی، عبدالله (۱۳۷۵) راهنمایی و مشاوره کودک(مفاهیم و کاربردها) انتشارات سمت، چاپ پنجم، تهران
۷ـ کرمی نوری، رضا و دیگران(۱۳۷۰)،روان شناسی تربیتی
۸ـ گاربر، استیفن (۱۳۸۱) چگونه با کودکم رفتار کنم، ترجمه شاهین خزعلی و دیگران، انتشارات مروارید، چاپ هشتم
۹ـ اندیشه (برنامه توسعه آموزش و پرورش دوره عمومی) تهیه کننده معاونت آموزش و پرورش عمومی، انتشارات سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان، چاپ اول
10- پارسا،محمد.(1374).روانشناسي يادگيريبربنياد نظريه ها،انتشارات علمي ،چاپ اول.تهران.
11- حسيني ،محمدرضا.(1384).روشهاي علمي در برنامه ريزي مطالعه ويادگيري،چاپ اول،انتشارات شددك،تهران.

12- معصومي،سيدحسين(1374)،يادگيري پژوهش محور،چاپ دوم،انتشارات سروش هدايت،تهران.
13- نادري عزت الله ومريم سيف نراقي(1374)دانش آموزان استثنائي،چاپ هفتم،انتشارات سپهر،تهران.
14-كارول .ه.بلاكاتو،(1990)اختلال در خواندن،ترجمه : سرحدي زاده،فاطمه،چاپ اول،انتشارات اطلس،تهران.
15- احمدآيي،آرزو.(1382)،پرورش توانايي هاي ذهني ورفع اختللالات يادگيري،چاپ اول،انتشارات مبنا،تهران.
16- تبريزي،مصطفي.(1383)،درمان اختلالات ديكته نويسي،چاپ نهم ،انتشارات آذر،تهران.

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
yadgyry_1849240_9222.zip36.8k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟