داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد وفاداری به شوهر مرده

وفاداری به شوهر مرده

 عنوان : وفاداری به شوهر مرده 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 9 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

فهرست :


مقدمه 3
ازدواج پسنديده‏ 3
ازدواج نياز عاطفى انسان‏ 5
مانع نبودن ازدواج از وفادارى به همسر 5
شايستگى، ملاك همسرى شوهر متوفا 6
منابع 8


بخشی از متن :

1- خداوند مقرر كرده كه زنان شوهرمرده چهار ماه و ده روز بعد از وفات همسر، عدّه نگه دارند و بعد از آن آزادند در باره آينده خود تصميم بگيرند و ازدواج كنند و چنين اقدامى از جانب آنان از جنبه شرعى هيچ اشكالى نداشته بلكه اقدام به ازدواج هميشه پسنديده است و اين مورد نيز از حكم عمومى «پسنديده بودن ازدواج» خارج نيست؛ به همين جهت اقدام آنها به ازدواج در قرآن عنوان «معروف» يعنى پسنديده و «به خوبى شناخته شده» گرفته است.

«و الذين يُتَوَفَّونَ منكم و يذرون ازواجاً يتربصن بانفسهن اربعة اشهر و عشراً فاذا بلغن اجلهن فلا جناح عليكم فيما فعلن فى انفسهن بالمعروف و اللَّه بما تعملون خبير؛([1] )

و كسانى از شما كه مى‏ميرند و همسرانى از خود به جا مى‏گذارند، همسران آنان بايد چهار ماه و ده روز مدت نگه دارند و وقتى به آخر اين مدت رسيدند، بر شما وظيفه‏اى در مورد اقدام معروفانه آنان نسبت به خودشان نيست (حق جلوگيرى نداريد) و خداوند به اعمال آنان آگاه است.»

متأسفانه از ديرباز نسبت به زنان همسر مرده ظلم مى‏شده و از آنان انتظار نابه‏جا داشته‏اند. در امت‏هايى آنان را با شوهر مرحوم خود دفن مى‏كرده‏اند، در امت‏هايى ديگر حكم مى‏كرده‏اند كه زن شوهرمرده نبايد تا آخر عمر ازدواج كند و ملت‏هايى نيز انتظار داشتند زن يك سال يا نه ماه بعد از وفات شوهر خود از ازدواج مجدد خوددارى ورزد. اسلام گرچه براى رابطه زوجيت و علقه و انسى كه بين زن و مرد است حرمت قائل شده و بخصوص از زن انتظار حيا و عفت بيشتر دارد و نمى‏پسندد كه زن همچون متاعى دست به دست شود،([2] ) با اين وجود رعايت حقوق انسانى زن را هم كرده و جهت رعايت حرمت ازدواج و جلوگيرى از به ابتذال كشيده شدن زن فقط مدت چهار ماه و ده روز (يعنى يك ماه و ده روز پيش از عدّه عادى) انتظار را كافى شمرده و بعد از آن به زن اجازه داده براى آينده خود تصميم بگيرد و اين تصميم‏گيرىِ او را به هيچ وجه نكوهيده و ناپسند ندانسته بلكه آن را اقدامى پسنديده معرفى كرده است.

البته همان گونه كه اشاره شد، عرب جاهلى زن را موظف مى‏دانست تا يك سال بعد از مرگ شوهر عدّه نگه دارد و زنان تا يك سال بعد از مرگ شوهر خانه‏نشين بوده و از ازدواج خوددارى مى‏كردند. قبل از تعيين عدّه وفات، در آيه 240 سوره بقره با توجه به اين عادت عرب جاهلى توصيه شده كه مردها مالى براى همسران خود وصيت كنند تا اگر آنها خواستند يك سال انتظار بكشند، براى هزينه زندگى و روزى خود از آن مال استفاده كنند و ورثه شوهران متوفا نيز آن زنان را از منزل شوهر متوفا تا يك سال اخراج نكنند. البته اين حقى بود براى زنان، نه وظيفه، لذا آنان مى‏توانستند بعد از تمام شدن عده از خانه شوهر خارج شوند و براى خود تصميم بگيرند و ازدواج كنند ولى اگر خواستند ادامه دهند، وارثان حق اخراج آنان را نداشتند. جالب اينكه در اينجا هم به اقدام آنان به ازدواج بعد از تمام شدن عده، عنوان «معروف» و پسنديده داده شده تا مورد تقبيح جاهلانه افراد قرار نگيرد.

«و الذين يتوفون منكم و يذرون ازواجا وصية لازواجهم متاعاً الى الحول غير اخراج فان خرجن فلا جناح عليكم فيما فعلن فى انفسهن من معروف و اللَّه عزيز حكيم؛([3] )

و كسانى از شما كه مى‏ميرند و همسرانى به جا مى‏گذارند، براى همسران خود متاعى تا يك سال بعد از مرگ خود وصيت كنند و آنان را از خانه زناشويى اخراج ننمايند و اگر خودشان خارج شدند، بر آنها منعى در اقدام پسنديده‏اى كه نسبت به خود انجام مى‏دهند، نيست و خداوند شكست‏ناپذير حكيم است.»
و حكم اين آيه به وسيله آيه قبل و آيه ميراث منسوخ شد.([4] )

مقدمه :

در جامعه ما ازدواج دوم بعد از مرگ همسر اول براى مردان تقريباً مسئله‏اى عادى است و تقبيح نمى‏شود ولى متأسفانه بر خلاف آموزه‏هاى دينى، اين اقدام از طرف زن شوهرمرده به جهات مختلف تقبيح مى‏شود.

منابع :


[1] - سوره بقره، آيه 234.
[2] - الميزان، ج‏2، ص‏243.
[3] - سوره بقره، آيه 240.
[4] - الميزان، ج‏2، ص‏247.
[5] - الاستيعاب، ج‏2، ص‏487.
[6] - سوره رعد، آيه 22 - 23.
[7] - بحارالانوار، ح‏8، ص‏119.
[8] - همان، ص‏105.

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,900 تومان
کدتخفیف:
بسم الله الرحمن الرحیم . تحقیق ها و مقالات موجود در سایت همگی در قالب فایل ورد صفحه آرایی شده و آماده چاپ و ارائه می باشند.متن و محتوا برگرفته از اینترنت و سایت های اینترنتی معتبر می باشد . که دارای منبع و رفرس موثق نیز هستند که با کمی جستجو در اینترنت بطور رایگان قابل دسترسی اند لاکن محصولات سایت مخصوص کسانس هستند که وقت جستجو و ویرایش و صفحه آرایی را ندارند یا از دانش لازم برای اینکار برخوردار نیستند . لذا شرایط و مطالب گفته شده را قبل از خرید حتما لحاظ نمایید . با تشکر.

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
vfadary_bh_shvhr_mrdh_1848843_5317.zip22.2k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟