داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد تاثیر تدریس پژوهش محور بر فرآیند یادگیری ریاضی

تاثیر تدریس پژوهش محور بر فرآیند یادگیری ریاضی

 عنوان : تاثیر تدریس پژوهش محور بر فرآیند یادگیری ریاضی 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 17 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

  ★  تحقیق دارای نتیجه گیری است .

  ★  منابع تحقیق از مراجع علمی انگلیسی است .

فهرست :


چکیده 3
1 - مقدمه 3
2 - اهمیت شناخت روشهای تدریس ریاضی 4
3 - انواع روشهای تدریس ریاضی 5
3 -1 - روش كلامي (زباني) 5
3-1-1- روش تدريس زبانی ماشيني (قاعده گويي) 5
3-1-2- روش تدريس زبانی استدلالي 6
3-2- روش اكتشافي 6
3-2-1- تكنيك هاي تدريس به روش مكاشفه اي 7
3-2-2- معايب روش اكتشافي 7
3-3- روش مفهومي 8
3-4- روش فعال 8
3-4-1- سه اصل آموزش به روش فعال 9
3-4-2- محاسن روش فعال 10
3-4-3- معايب روش فعال 11
3-5- روش الگوريتمي 11
3-5-1- معايب روش الگوريتمي 12
4- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری دانش آ موزان 12
5- چگونه می توان از فناوری جدید بهره جست ؟ 13
6- نقش معلم و دانش آ موز در آموزش پویا 14
7- نتیجه گیری 15
منابع 16


چکیده :

یادگیری ریاضی اساساً ماهیتی علمی و پژوهشی دارد و کلاس درس، محلی است که باید دانش آموزان به شیوه علمی، مفاهیم را کشف کنند. بر اساس رویکرد علمی و پژوهشی، موضوعات درسی از سوی معلم یا دانش آموز به صورت مسأله طرح می شود. دانش آموزان برای کشف مفاهیم و بررسی محتوا به صورت گروهی یا فردی تشویق می شوند. آنها به جمع آوری اطلاعات می پردارند و جواب ها و نظریات خود را مطرح می کنند و سپس به ارزیابی جواب ها می پردازند و در نهایت بهترین جواب را ارئه می دهند. برخورد با مساله، تعریف مساله، ارائه فرضیه، آزمایش فرضیه و نتیجه گیری، مراحل روش علمی را تشکیل می دهند. پژوهش و روش علمی در اکثر موارد مترادف به کار می رود. ولی پژوهش رسمی تر و دارای فرایند وسیع تری است و معمولا منجر به ثبت گزارش می شود. با توجه به نکات یاد شده، تعریف فرایند یاددهی – یادگیری عبارت است از: مواجهه عمدی معلم و شاگرد در یک فضای آموزشی به منظور تحقق هدفهای معین. عناصر اصلی این الگو مراحل توالی فعالیت معلم و شاگرد، نقش معلم، نقش دانش آموز و نحوه ارتباط معلم و شاگرد را تشکیل می دهند.

مقدمه :

با نگاهی اجمالی به نحوه یاددهی – یادگیری ریاضی در مدارس در می یابیم که گفتن، شنیدن و حفظ کردن، ارکان فعالیت های یاددهی – یادگیری ریاضی را تشکیل می دهد. این مؤلفه ها با نام های مختلف از سوی صاحب نظران تعبیر شده است. رویکرد نتیجه محوری،پاسخ محور، معلم محور، غیر فعال و ... . در رویکرد حافظه محور، مطالب یک طرفه از سوی معلم به دانش آموزان ارائه می شود، غافل از این که این شیوه، خود، مانع یادگیری و خلاقیت است. همان طور که پیاژه گفته است، آموزش مانع خلاقیت است. باکمی تأمل در می یابیم که یادگیری به شیوه یاد شده، خلاف فطرت دانش آموزان در فرایند یاددهی – یادگیری ریاضی است، چرا که دانش آموزان دوست دارند علاوه بر شنیدن، مشاهده ، لمس، سوال و جستجو کنند و تفکر، کاوشگری، آزمایش و پژوهش داشته باشند و به نوعی تفسیر و قضاوت کنند.

عنصر اصلی برای تحقق فرایند یاددهی – یادگیری ریاضی با رویکرد پژوهش محوری، معلم است . تبدیل روشهای تدریس نتیجه محور به فرایند محور، مساله محور، پژوهش محور، پاسخ محور به سوال محور و استفاده از روشهای نوین تدریس، مانند تدریس به روش مشارکتی، بارش مغزی و بدیعه پردازی سرآغاز موفقیت در این مسیر است. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد تغییر در محتوای کتابهای درسی ریاضی و آموزش نحوه تدریس ریاضی با رویکرد فعال به طور نسبی موفق بوده است. آنچه مسلم است در کوتاه مدت، امکان زمینه سازی در همه امور برای تحقق پژوهش محوری میسر نیست. لذا بیشترین سرمایه گذاری باید در خصوص معلم باشد.

منابع :


[1] سرکار آ رانی , محمد رضا,(1383) ,"یادگیری راهی به سوی پر کردن شکاف دیجیتالی" , انتشارات موسسه فرهنگی منادی تربیت.1]
[2] حسين ياريگر روش(1389) ،"ديدگاهها و رويكرد هاي جديد و قديم به ارزشيابي آموزشي"،مجله مشعل، شماره 783.
[3] میرزاآقا ، اعتمادی و راسخی رحیم (1386)," اصول وفنون آموزش " , انتشارات معراج.
[4] ذوفن ,شهنار, (1385),"کار برد فناوری جدید در آ موزش" , چاپ دوم, انتشارات سمت, تهران
[5]دلاور ، علي,(1380) ، " روش تحقيق در روان شناسي وعلوم تربيتي" ، نشر ويرايش، 1380
[6] http://www.roshdmag.ir
[7] MM Hatfield, NT Edwards, GG Bitter. ( 2000 )" Mathematics methods for elementary and middle school teachers", lavoisier.fr

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
tasyr_tdrys_pzhvhsh_mhvr_br_fraynd_yadgyry_ryazy_1845531_2599.zip42.1k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟