داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي با هدايت جوانان به نماز

پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي با هدايت جوانان به نماز

 عنوان : پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي با هدايت جوانان به نماز 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 28 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

  ★   برای تحقیق پیشنهادات ارائه شده است .

فهرست :


چكيده : 3
مقدمه : 4
اهميت موضوع 4
دوره هاي درك مفاهيم مذهبي در كودكان 6
دورة كودكي اول ( تولد تا 4 سالگي ) 6
دورة كودكي دوم ( 4 -7 سالگي ) 6
دورة كودكي سوم ( 7-9 سالگي) 7
دورةكودكي چهارم ( 9-12 سالگي ) 8
نماز و نيازهاي جوان 9
1- نياز به خلوت 9
2- نياز به ارتباط با جهان هستي 9
3- نياز به تبيين غايت زندگي 9
4- نياز به بينش جديد 10
5- نياز به خويشتن داري 11
برخي از آثار مهم نماز 11
1- تمركز عالي فكر 11
2- تعميق دقت 12
3- تعليق به عالم هستي 12
4- آرامش روح و روان 13
5- شخصيت از خود فرارونده 13
6- تقويت روح مرد مگرا 14
7- تبيين راه زندگي 14
8- سپر دفاعي 15
شرايط و رويكردهاي آموزش نماز 15
1- آمادگي و توانستن 15
2- رغبت و خواستن 16
جاذب كردن صحنه نماز : 16
3- آسان گيري 17
4- تكرار و مداومت 18
5- رعايت ضوابط 18
6-تدريجي بودن تربيت 19
7- تشويق و تاكيد 19
8- رويكرد الگويي 20
9- رويكرد تكريم شخصيت 22
پيشنهادها : 22
منابع: 25


چکیده :

« آگاه باش كه هر عملي از تو ، در گرو نماز توست .» امام علي ( ع )
بزرگ خداوندي كه ما را آفريده ، محبت خود را در دل نهاده ، تا او را بپرستيم . تا او را بپرستيم . بنابراين ، هر كس به پهناي دلش و به اندازه فطرت الهي اش مي تواند به خدا عشق بورزد . نماز سرچشمة همة خوبي ها و اصلي ترين نياز انسان براي رسيدن به كمال است . كودكان به طور فطري ستايشگر ارزش ها و پاكي هايند . ما بايد طريقه ستايشگري و طريقه عشق ورزيدن به خوبي ها و پاكي ها را به آنان بياموزيم . بايد فطرت پاك آنان را در جهت عشق ورزيدن به خداي يكتا به شيوه اي خاص ( نماز ) سوق دهيم . آن گاه كه « پر نياز » از طريق « نماز » با « بي نياز » ارتباط برقرار نمود ، نيرويي لذت بخش در درون خود احساس مي كند كه زندگي برايش زيبا مي شود. او زنده است تا نمازي ديگر بخواند و آن گاه كه نمازها و زيبايي ها فزوني گرفت، اقيانوسي از آرامش در وجود او جاري مي شود كه دغدغه هاي زندگي را فراموش مي كند. در اين مقاله، پژوهشگر سعي كرده است با بررسي ديدگاه هاي مختلف دربارة : «دوره هاي درك مفاهيم مذهبي كودكان» ، «نماز و نيازهاي جوان» ، «برخي از آثار مهم نماز» ، «شرايط و رويكردهاي آموزش نماز» ، با تأكيدبر رويكرد الگويي، به نتايجي دست يابد. ازآن جمله: با توجه به تفاوت هاي فردي كودكان، به ويژه تغييرات تصورات آنان نسبت به خدا در قالب هاي خيال، انسان گونه، فوق انساني و فوق طبيعي، نبايد از همان ابتداي دعوت به نماز، انتظار داشته باشيم شور عارفانه اي در آنان ايجاد شود. پايدارترين و مؤثرترين نوع آموزش نماز، از رويكرد الگويي حاصل مي شود. بدين معني كه كودكان بيشتر از طريق رفتار عيني بزرگترها مي آموزند تا از طريق گفتار آنان. بنابراين بدون اينكه تحت فشار قرار گيرند، داوطلبانه، سريع و راحت از الگوهاي رفتاري بزرگترها تقليد مي كنند. به عنوان مثال : دانش آموزي با مشاهدة اينكه معلمش نماز مي خواند، ممكن است اين رفتار معلم براي او با ارزش تلقي شود. او با ديدن افراد ديگري در جامعه كه نماز مي خوانند، اين ارزش را براي خود مهم تلقي مي كند. حال اگر خود به نماز خواندن مبادرت ورزد، و در موقعيت هاي مختلف به اين عمل ادامه دهد، ارزش نماز خواندن در او دروني مي شود. او اين ارزش را همراه خود به اجتماعات ديگر مي برد و بر ارزش هاي مثبت جامعه مي افزايد.

مقدمه :

در اين دنياي پرپيچ و خم كه هر روز بر پيچيدگي آن افزوده مي شود، هر كسي در پي آن است كه چگونه راه را به پايان برساند. ديگر، فرصت ندارند تا عشق را، و محبت و دوستي را دريابند، يا در ديگران تماشا كنند. گويي عنان اختيار از آنان ربوده شده، مسيري را طي مي كنند كه نمي خواسته اند. بايد فرصتي باشد براي تولد يافتن، زيبايي ها را ديدن، آرامش يافتن و دوباره زيستن . اين فرصت زيبا ، آرام بخش و حيات بخش « نماز » است . نماز ، زيباترين نوع ارتباط انسان باخداوند است كه ازآن به عنوان « ستون دين » ياد شده است . در اين مقاله ، سعي شده با توجه به ويژگي هاي شخصيتي متغير كودكان و نوجوانان ، به ويژه نيازهاي خاص جوانان و دگرگوني در تصورات كودكان نسبت به خدا ، رويكردهاي مناسب و دلپذير براي آموزش « نماز » ارائه گردد ، تا « نماز » ، اين نياز زيباي انسان به خالق يكتا ، به صورت دلپذير انجام پذيرد .

منابع :


1 . باهنر ، ناصر ، ( 1371 ) : « آموزش معارف ديني به كودكان » مجموعه مقالات سمپوزيوم جايگاه تربيت در آموزش و پرورش دوره ابتدايي ، تهران انتشارات تربيت .
2. بهزادي چينجاني ، زهرا ( ويژه نامه تابستان 1380 ) : تعليم و تربيت فرزندان و خانواده ، ماهنامه تربيت ، سال شانزدهم .
3. پور قديمي ، ميترا ( 1379 ) : « مادرم وقتي به نماز مي ايستي » ، حقيقت عشق ، مجموعه مقالات ممتاز دانش آموزان دختر دبيرستان ها و مراكز پيش دانشگاهي كشور پيرامون نماز ، تهران ، انتشارات عابد .
4. خدابخشي ، سريرا ( 1379 ) : « نماز چشمه اي جوشان است » ، حقيقت عشق ، مجموعه مقالات ممتاز دانش آموزان دختر دبيرستان و پيش دانشگاهي كشور پيرامون نماز ، تهران ، انتشارات عابد .
5. خزائي ، عليرضا ( 1380 ) : « نقش معلمان در توسعه باورهاي ديني و رشد اخلاقي جامعه » ، مجموعه مقالات برگزيده همايش معلم،فرهنگ وتوسعه،اداره كل آموزش وپرورش استان اصفهان .
6. رحمتي ، فاطمه ( 1379 ) : « صبحي كه اولين بار به نماز ايستادم » ، حقيقت عشق ، مجموعه مقالات ممتاز دانش آموزان دختر دبيرستان ها و پيش دانشگاهي كشور پيرامون نماز ، تهران ، انتشارات عابد .
7. زرهاني ، احمد ( 1380 ) : « مروري بر عوامل موثردر تربيت ديني با تاكيد بر روش آموزش مشاركتي و فعال » ، نگاه به رويدادهاي آموزش و پرورش ، وزارت آموزش و پرورش ، سال دهم ، شماره 180 .
8. شرفي ، محمد رضا ( 1379 و1380 ) : « مباني و آثار روان شناختي نماز » ماهنامه تربيت ، وزارت آموزش و پرورش . سال شانزدهم ، شماره هاي دي 1379 ، ص 14 ؛ بهمن 1379 ، ص ص 25-23 ؛ اسفند 1379 ، ص ص41-38 ؛ ارديبهشت 1380 .
9. شريعتي ، سيد صدرالدين ( 1370 ) : « نقش ايمان در مقابله با فشار رواني » ، مجموعه مقالات سمينار استرس و بيماريهاي رواني ، دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي .
10. عباسي ، سعيده ( 1379 ) : « نماز حقيقت عشق است » ، حقيقت عشق ، مجموعه مقالات ممتاز دانش آموزان دختر دبيرستان ها و مراكز پيش دانشگاهي كشور پيرامون نماز ، تهران ، انتشارات عابد .
11. عطاري ، سيد احمد ( 1380 ) : « راهكارهاي عملي براي جذب فراگيران به نماز » ، ماهنامه تربيت ، وزارت آموزش و پرورش ، سال شانزدهم ، ص 79 .
12. قائمي ، علي ( 1375 ) : اقامه نماز در دوران كودكي و نوجواني ، تهران ، ستاد اقامه نماز .
13. نوابي نژاد ، شكوه ( 1371 ) : عوامل موثر بر رشد اخلاقي كودك ، مجموعه مقالات سمپوزيوم جايگاه تربيت در آموزش و پرورش دوره ابتدايي ، تهران ، انتشارات تربيت ، ص 240 .

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,900 تومان
کدتخفیف:
بسم الله الرحمن الرحیم . تحقیق ها و مقالات موجود در سایت همگی در قالب فایل ورد صفحه آرایی شده و آماده چاپ و ارائه می باشند.متن و محتوا برگرفته از اینترنت و سایت های اینترنتی معتبر می باشد . که دارای منبع و رفرس موثق نیز هستند که با کمی جستجو در اینترنت بطور رایگان قابل دسترسی اند لاکن محصولات سایت مخصوص کسانس هستند که وقت جستجو و ویرایش و صفحه آرایی را ندارند یا از دانش لازم برای اینکار برخوردار نیستند . لذا شرایط و مطالب گفته شده را قبل از خرید حتما لحاظ نمایید . با تشکر.

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
pshgr_az_asbha_ajtmaee_ba_hdat_jvanan_bh_nmaz_1789313_2718.zip58.4k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟