داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد نقش زن در زمينه سازي ظهور

نقش زن در زمينه سازي ظهور

 عنوان : نقش زن در زمينه سازي ظهور 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 42 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

  ★  تحقیق دارای نتیجه گیری است .

  ★   برای تحقیق پیشنهادات ارائه شده است .

فهرست :


چكيده 4
مقدمه 5
1. ديدگاه‌ها در مورد زمينه‌سازي 6
1 ـ 1. زمينه‌سازي منفي 6
2 ـ 1. عدم زمينه‌سازي 7
3 ـ 1. زمينه‌سازي مثبت 7
2. زمينه‌سازي و جايگاه زنان 8
1 ـ 2. نقش زنان در تاريخ زندگي امام 9
3. محدودة زمينه‌سازي فردي 10
1 ـ 3. حيطة شناخت 11
2 ـ 3. حيطة عاطفه 12
3 ـ 3. حيطة رفتار 13
4. زمينه‌سازي زنان در خانواده 15
1 ـ 4. مادران، مربيان نسل آينده 16
1 ـ 1 ـ 4. فرزندان، آينده‌سازان منتظر 17
2 ـ 4. همسران، ياوران يار 18
5. زمينه‌سازي اجتماعي و نقش زنان 19
1 ـ 5. رابطة نقش‌هاي اجتماعي و وظايف زنان 20
2 ـ 5. نقش فرهنگي زنان 22
1 ـ 2 ـ 5. تهاجم فرهنگي 23
2 ـ 2 ـ 5. وظيفة بانوان در مقابل تهاجم فرهنگي 24
3 ـ 5. نقش سياسي زنان 27
4 ـ 5. عدالت اقتصادي 29
1 ـ 4 ـ 5. نقش اقتصادي زنان 30
نتیجه گیری 32
پيشنهادها 34
منابع 34


چکیده :

همه انسان‌ها در برابر امام عصرِ خود مسئول هستند و براي زمينه‌سازي ظهور آن حضرت وظايفي را بر عهده دارند. زنان علاوه بر نقش عمومي كه همة انسان‌ها عهده‌دار هستند، مي‌توانند در مواردي به طور خاص ايفاي نقش نموده و زمينه‌هاي ظهور را فراهم نمايند و اين مسئله، اهميت نقش زنان را در زمينه‌سازي ظهور روشن مي‌نمايد. براي دست‌يابي به اين مهم، شناخت جايگاه زن در ابعاد مختلف لازم است تا بتوان در پرتو آن به چگونگي تأثيرگذاري زن در ابعاد گوناگون پرداخت.
يكي از مهم‌ترين اهداف فرهنگ مهدويت، ترويج فرهنگ انتظار است كه موجب بيداري امت‌‌ها مي‌گردد و افراد را براي ظهور آماده مي‌كند. درك حقيقت انتظار و توجه حضرت به منتظرين، موجب تقويت روحية آمادگي در افراد مي‌گردد و زمينه را براي ظهور منجي موعود فراهم مي‌آورد. بررسي نقش زن، قبل و بعد از ظهور و بعد از آن مربوط به دوران اخير است و پيش از آن مي‌توان اين موضوع را فقط در كتاب‌هاي روايي يافت.
كتاب چشم اندازي به حكومت مهدي(ع) از نجم‌الدين طبسي، به بررسي نفوذ زنان بر حكومت‌ها پرداخته و در مبحث ظهور به روايتي دربارة خدمت‌گزاري مردان و زنان فارس اشاره نموده است. و در نهايت نقش زنان در قيام امام زمان(عج) آمده است. كتاب زنان در حكومت امام زمان(عج)، اثر محمدجواد طبسي به نقش زنان در اوان غيبت صغري پرداخته و هم‌چنين به وجود زناني در ميان ياوران قائم تصريح كرده است.
كتاب‌هايي همچون در سيماي آفتاب، سيري در زندگاني حضرت مهدي(ع)، تأليف حبيب‌ا... طاهري و در انتظار خورشيد ولايت، نوشته عبدالرحمان انصاري با همكاري عذرا انصاري نيز اشاراتي به نقش زنان در انقلاب و پس از ظهور حضرت مهدي(عج) نموده‌اند.
چنان‌چه روايات مربوط به دورة آخرالزمان را بي‌ارتباط با حضور ندانيم، مي‌توان كتاب يوم‌الخلاص، تأليف كامل سليمان كه با عنوان روزگار رهايي، توسط علي‌اكبر مهدي‌پور ترجمه شده است را بيان نمود كه به سيماي آخرالزمان پرداخته است.
هم‌چنين در رابطه با زمينه‌سازي ظهور نيز كتاب زمينه‌سازان ظهور انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج)، نوشتة سيداسدا... هاشمي شهيدي وجود دارد.
در اين نوشتار براي پاسخ‌گويي به كيفيت نقش زنان در زمينه‌سازي ظهور، ضمن استفاده از كتاب‌هاي روايي و تحليلي، براي استفادة بهتر از نظرات موجود، با مراجعه به سايت‌هاي اينترنتي مرتبط با مهدويت و جست‌وجو در مقالات، فصلنامه‌ها و ... سعي شده است تا ارائه مطالب به صورت توصيفي ـ تحليلي از پويايي هر چه بيشتر برخوردار گردد.

مقدمه :

ظهور در لغت: آشكار شدن چيز پنهان2، پديدار شدن و هويدايي را گويند3. ظهور در مباحث مهدويت به معناي ظاهر شدن حضرت مهدي(عج) پس از زيستن طولاني، جهت برپايي حكومت عدل جهاني است. نكته مهم در ظهور، مسبوق بودن آن به غيبت است.4 نقش: كنايه از طرح تازه افكندن و صورت نو ظاهر ساختن مي‌باشد.5
اجتماع در لغت: كاري كه به اجتماع و به همگان بستگي داشته باشد، آن‌چه مربوط به گروهي كه با هم زندگي مي‌كنند، باشد6.
اجتماع در اصطلاح، "در گسترده‌ترين معنا، آن‌گونه كه در مورد انسان‌ها به كار برده مي‌شود، هر نوع رفتار يا نگرشي است كه از طريق تجربة حال يا گذشته از رفتار ساير مردم (مستقيم يا نامستقيم) تأثير پذيرفته باشد، يا اشاره به رفتاري است كه به سوي مردم جهت‌گيري شده باشد.7
فرهنگي در لغت: به چيزي گفته مي‌شود كه منسوب به فرهنگ باشد و فرهنگ به معناي دانش، علم، معرفت و يا مجموعة آداب و رسوم گفته مي‌شود8 .
فرهنگ در اصطلاح، "شامل الگوهايي است؛ آشكار و نا آشكار از رفتار و براي رفتار كه به واسطة نمادها حاصل مي‌شود و انتقال مي‌يابد؛ نمادهايي كه دست‌آوردهاي متمايز گروه‌هاي انساني و از جمله تجسم‌هاي آنها را در كار ساخت تشكيل مي‌دهند. هستة اصلي فرهنگ، شامل عقايد سنتي و به خصوص ارزش‌هاي وابسته به آنهاست".9
سياسي در لغت: "منسوب به سياست؛ و سياست، حكم راندن به رعيت و اداره كرن امور مملكت و حكومت كردن را گويند".10
سياست در اصطلاح، "يك برنامة پيش انديشيد‌ني براي هدف‌ها و طرز عمل‌هاست. فرايند سياست، عبارت است از ضابطه‌مندي، اعلام و به كار بستن تقاضاها و چشم‌داشت‌ها".11
اقتصادي در لغت: "منسوب به اقتصاد"12 را گويند.
اقتصاد در اصطلاح، اين‌گونه تعريف شده است: "علم اقتصاد، رفتار انسان را در ارتباط با وسايل كمياب كه موارد استعمال گوناگون دارند، به اهداف معين، هم‌چون حداكثر كردن درآمد، مطالعه مي‌كند و اين مطالعه معمولاً با به كارگيري داده‌هاي قيمت درمقايسه، انجام مي‌شود. اما انتخاب ميان اهداف معين معمولاً مستلزم انتخاب ميان ارزش‌ها و سياست‌هاي اجتماعي است".13

منابع :


1 . علي‌اكبر دهخدا، لغت‌نامه دهخدا، ذيل واژة مورد نظر.
2 . خليل‌بن احمد فراهيدي، العين، ذيل واژه مورد نظر؛ محمدبن مكرم ابن منظور، لسان العرب، ذيل واژه مورد نظر.
3 . علي‌اكبر دهخدا، پيشين، ذيل مورد نظر.
4 . خدامراد سليميان، فرهنگنامة مهدويت بنياد فرهنگي حضرت مهدي(، 1383)، چ اول، ، ص267.
5 . علي‌اكبر دهخدا، پيشين، ذيل واژة مورد نظر.
6 . محمد معين، فرهنگ فارسي، (تهران: انتشارات اميركبير، 1379) 6جلدي، ذيل واژه مورد نظر.
7 . جوليوس گولد، ديليام كولب، فرهنگ علوم اجتماعي، (تهران: مازيار، 1376) چاپ گلشن، اول، ص29.
8 . محمد معين، پيشين، ذيل واژه مورد نظر.
9 . گولد و كولب، پيشين، ص 630 ـ 631.
10 . معين، پيشين، ذيل واژه مورد نظر.
11 . گولد و كولب، پيشين، ص630 ـ 631.
12 . معين، پيشين، ذيل واژه مورد نظر.
13 . گولد و كولب، پيشين، ص 529.
14 . افضل اعمال امتي انتظار فرج الله عزوجل، معين، پيشين، ذيل واژه مورد نظر.
15 . افضل العبادة انتظار الفرج،گولد و كولب، پيشين، ص29.
16 . محمد محمدي ري‌شهري، ميزان الحكمه، 10 جلدي، نشر و چاپ مكتب العلوم الاسلامي، چ سوم، 1372، ج1، ص 285. (به نقل از بحارالأنوار، ج52، ص122).
17 . همان (به نقل از بحار، ج52، ص125).
18 . محمد صابر جعفري، انديشه مهدويت و آسيب‌ها، فصلنامة انتظار، ش 15، ص 47.
19 . سليميان، پيشين، ص 61.
20 . صحيفة نور، ج7، ص255.
21 . سليميان، پيشين، ص 65ـ 52.
22 . مرتضي مطهري، قيام و انقلاب مهدية، انتشارات صدرا، چ12، 1371، ص 61.
23 . ابراهيم شفيعي سروستاني، نقش انتظار در پويايي جامعه، ماهنامه موعود، پيش‌شماره2.
24 . ابراهيم شفيعي سروستاني، معرفت امام زمان و تكليف منتظران، ص 176ـ 180، با تلخيص.
25 . قال رسول‌الله(ص) : يخرج اناس من المشرق فيوطئون للمهدي يعني سلطانه.
26 . محمدي ري‌شهري، پيشين، ج1، ص 284، (به نقل از بحار، ج52، ص 122).
27 . (ان اكرمكم عندالله اتقيكم(.
28 . (مَنْ عَمِلَ سَيِّئَةً فَلَا يُجْزَى إِلَّا مِثْلَهَا وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ(.
29 . محمدصابر جعفري، فصلنامه انتظار، ج15، ص51.
30 . همان، اقتباس، ص53 ـ 52.
31 . اربلي، علي بن عيسي، كشف الغمه، ج2، تبريز، 1381ق، ص 477.
32 . محمد جواد طبسي، زنان در حكومت امام زمان، بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(، ص14.)
33 . محمدباقر مجلسي، بحارالانوار، ج ، ص .
34 . سيدضياء مرتضوي، امام خميني و الگوهاي دين شناختي در مسايل زنان، نشر و چاپ دفتر تبليغات اسلامي، چ اول، 1378، ص 156 (به نقل از صحيفه نور، ج6، ص185).
35 . رجال مؤمنون عرفوا الله حق معرفته و هم انصار المهدي في آخر الزمان؛ محمدبن علي شيخ صدوق، كمال الدين، ج2، ص423ـ 417؛ محمدبن جرير طبري، دلايل الامامه؛ ص 267ـ 263؛ شيخ طوسي، الغيبه، ص214ـ 208؛ محمدبن حسن فتال نيشابوري، روضه الواعظين، ج1، ص 252 و علي بن عبدالكريم نيلي نجفي، منتخب الانوار المضيئه، ص 60ـ 53.
36 . شيخ صدوق، همان، ج2، ص 430ـ 424؛ طبري، همان، ص 269ـ 268؛ شيخ طوسي، همان، ص 240ـ 238؛ فتال نيشابوري، همان، ج2، ص260ـ 256؛ نيلي نجفي، همان، ص 64ـ 60.
37 . پايگاه اطلاع‌رساني معارف، ص 252. maaref.site.com
38 . نجم‌الدين طبسي، چشم‌اندازي به حكومت مهدي(، ص 159 به نقل از فردوس الاخيار، ج3، ص449.)
39 . عن ابي بصير عن ابي ‌عبدالله(، إنه قال ذات يوم ألا اخبركم بما لا يقبل الله عزوجل من العباد عملاً الا به فقلت: بلي، فقال: شهادة ان لا له الا الله، ان محمداً عبده و رسوله و الاقرار بما امر الله و الولاية لنا و البرائه من اعدائنا يعني ائمه [الائمه] و التسليم لهم و الورع و الاجتهاد و الطمأنينه و الانتظار للقائم"، محمدباقر مجلسي، بحارالأنوار، ج52، ص140، ح5.
40 . صادق سهرابي، "با انتظار در خيمه‌اش در آييم"، فصلنامه انتظار، ج5، ص 198.
41 . "وكل شيئ اساس و اساس الاسلام حبنا اهل البيت"، محمد كليني، كافي، دارالكتب الاسلاميه، ج2، ص46، ح2.
42 . محمد كليني، اصول كافي، ج1، ص414، ح8.
43 . سليميان، پيشين، ص210.
44 . همان مدرك، ص210.
45 . همان مدرك، ص212.
46 . صدوق، خصال، ج2، ص541.
47 . ماهنامه موعود، شماره 38، ص25.
48 . صدوق، پيشين، ج2، ص541.
49 . فتح، آيه29.
50 . مجلسي، پيشين، ج52، ص122.
51 . "انكم لا تكونون صالحين حتي تعرفوا و لا تعرفون حتي تصدّقوا و لا تصدّقون حتي تسلموا"، كليني، پيشين، ج1، ص181، كتاب الحجه.
52 . مجلسي، پيشين، ج52، ص122، ح4.
53 . "اجتناب السيئات اولي من اكتساب الحسنات"، تميمي آمدي، عبدالواحد، غررالحكم و دررالكلم، ص185، ح3514.
54 . شيخ صدوق، پيشين، ج2، ص352، ح50.
55 . علي سعادت‌پرور، ظهور نور، ترجمه‌اي از كتاب الشموس المضيئه، مترجم سيدمحمدجواد عزيزي، ص103.
56 . ابراهيم اميني، دادگستر جهان، ص251.
57 . ر.ك: سيدمحمدتقي موسوي اصفهاني، مكيال المكارم، فوائد دعا براي حضرت قائم(، مترجم سيدمحمدباقر قزويني، ص181 ـ ص575.
58 . احقاف، آيه15و لقمان، آيه14.
59 . صحيفه نور، مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(، ج7، ص464.)
60 . شيخ محمدبن الحسن الحر العاملي، وسائل الشيعه، ج7، ص112، ح42.
61 . "جاء رجل الي النبي(ص) فقال: يا رسول الله، من ابر؟، قال: امك. قال: ثم، قال: امك، قال: ثم، قال: امك. قال: ثم، قال: ابك"، محمدبن الحسن الحر العاملي، پيشين، ج21، ص491.
62 . قال رسول الله(ص): اكثروا الولد اكاثر بكم الامم غداً، همان، ج21، ص357.
63 . اسماعيل شفيعي سروستاني، تعليم و تربيت، جايگاه و عملكرد آن، پيش‌شماره1، موعود.
64 . ر.ك: علي اصغر احمد، شيوه‌هاي ايجاد انس در كودكان و نوجوانان با وجود مبا رك امام زمان(، موعود، ش34.)
65 . و من ءاياته أن خلق لكم من انفسكم ازواجاً لتسكنوا إليها و جعل بينكم مؤدّة و رحمة(، روم، آيه21.)
66 . مجلسي، پيشين، ج34، ص81.
67 . ابي جعفر قال: جهاد المرأة حسن التبعل، حسن بن فضل طبري، مكارم الاخلاق، ص215.
68 . صادق سهرابي، با انتظار در خيمه‌اش در آييم، فصلنامه انتظار، ش5.
69 . محمد مهدي آصفي، انتظار پويا (2)، فصلنامه انتظار، ج7.
70 . و أعدّوا لهم ما استطعتم من قوّه(، انفال، آيه60.)
71 . مرتضي مطهري، نظام حقوق زن در اسلام، ص195.
72 . (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ(، نور، آيه64، ترجمه محمد مهدي فولادوند.
73 . عبدالله جوادي آملي، زن در آيينه جلال و جمال، ص123 ـ ص130.
74 . (ان الملوك إذا دخلوا قرية أفسدوها و جعلوا أعزة اهلها أذلة(، نمل، آيه34.
75 . ر.ك: جوادي آملي، پيشين، ص381 ـ ص285.
76 . ميرزا محمدباقر فقيه ايماني، شيوه‌هاي ياري قائم آل محمد(، ص39، با تلخيص).
77 . "يجئ و الله ثلاث مائة و بضعة عشر رجلاً فيهم خمسون امرأة يجتمعون بمكة" (غيبت نعماني، ص279) تعبير "فيهم" نه "منهم" دلالت بر اين مطلب دارد كه 50 زن از جمله 313 نفرند. علي اصغر رضواني، موعودشناسي و پاسخ به شبهات، ص593 ـ ص594.
78 . محمدبن جرير طبري، دلائل الامامة، ص260، براي مطالعه بيشتر ر.ك: محمدجواد طبسي، زنان در حكومت امام زمان(، ص23 ـ ص33.
79 . محمدجواد طبسي، زنان در حكومت امام زمان(، ص20 ـ ص21.
80 . محمدتقي مصباح يزدي، تهاجم فرهنگي، ص103 ـ104.
81 . شيخ عباس قمي، مفاتيح الجنان؛ مجلسي، بحارالانوار، ج53، ص95، باب29، الرجعة، ج83، ص284.
82 . ناصر جهانيان، اهداف توسعه با نگرش سيستمي، ص84.
83 . اسماعيل شفيعي سروستاني، تعليم و تربيت، جايگاه و عملكرد آن، پيش‌شماره1 موعود.
84 . مسعود پورسيدآقايي، عاشورا و انتظار (پيوندها، تحليل‌ها و رهيافت‌ها)، فصلنامه انتظار، ج3.
85 . سيدضياء مرتضوي، امام خميني و الگوهاي دين شناسي در مسايل زنان، ص87 (به نقل از صحيفه نور، ج11، ص162).
86 . محمدتقي مصباح يزدي، تهاجم فرهنگي، ص45.
87 . اسماعيل شفيعي سروستاني، غرب و آخرالزمان، ماهنامه موعود، ش62.
88 . سردبير، سرمقاله، بازكاوي حقوق امام مهدي(، فصلنامه انتظار، ج5، ص11.)
89 . انفال، آيه 18.
90 . "فوالله يا مفضّل ليرفع عن الملل و الاديان الاختلاف و يكون الدين كله واحداً"، محمدباقر مجلسي، بحارالانوار، ج53، ص1.
91 . "كيف بكم إذا فسدت نساءكم و فسق شبابكم و لم تأمروا بالمعروفِ و لم تنهوا عن المنكر. فقيل له: و يكون ذلك يا رسول‌الله؟ فقال: نعم، و شرُ من ذلك! كيف بكم اذا امرتم بالمنكر و نهيتم عن المعروف . فقيل له: يا رسول ‌الله و يكون ذلك؟ قال: نعم، و شرٌّ من ذلك كيف بكم اذا رأيتم المعروف منكراً و المنكر معروفاً"، محمدبن يعقوب كليني، كافي، ج5، ص51؛ محمدبن حسن شيخ طوسي، تهذيب الاحكام، ج6، ص177؛ شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه، ج16، ص122.
92 . اسمائهم في السماء معروفة و في الارض مجهولة، كليني، پيشين، ج2، ص242.
93 . سيدمصطفي مهري، الگوهايي براي چگونه بودن، خصال ياران مهدي ماهنامه موعود.www.mouood.com
94 . "مروي عن اصبغ بن نباته عن اميرالمؤمنين( قال: سمعته يقول: يظهرني آخرالزمان و اقترب الساعة و هو شر الازمنة، نسوة كاشفات عاريات، متبرجات من الدين، داخلات في الفتن، مائلات الي الشهوات، مسرعات الي اللذات، مستحلات للمحرمات، في جهنم داخلات"، محمدبن علي شيخ صدوق، من لايحضره الفقيه، ج3، ص390.
95 . تحريم، آيات 11ـ 12.
96 . جوادي آملي، پيشين، ص129ـ 130.
97 . ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا اِمْرَأَةَ نُوحٍ وَاِمْرَأَةَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئاً وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ(، تحريم، آيه10.)
98 . علي اكبر بابازاده، تحليل سيره فاطمه(س)، ص186 (روايت به نقل از عوالم، ج11، ص600، شرح ابن ابي الحديد، ج6، ص12ـ 13، ج2، ص47).
99 . محمد محمدي اشتهاردي، حضرت مهدي(، فروغ تابان ولايت، ص245.
100 . محمدجواد نوروزي، انتظار و انسان معاصر، ص18.
101 . يعوذ عائذ من الحرم فيجتمع الناس اليه كالطير الواردة المتفرقة حتي يجمع اليه ثلاث مأة و اربعة عشر رجلاً فيه نسوة، فيظهر علي كل جبار و ابن جبار. علي كوراني، معجم الاحاديث المهدي، ج1، ص500.
102 . (وَأَوْفُواْ الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ(، انعام، آيه152.
103 . سعيد فراهاني فرد، سياست‌هاي اقتصادي در اسلام، ص100 ـ ص110.
104 . ناصر جهانيان، اهداف توسعه با نگرش سيستمي، ص88.
105 . توانايان فرد، اقتصاد آينده بشر، ص66.
106 . مرتضي مطهري، نظام حقوق زن در اسلام، ص253ـ ص256.
107 . عدالت درون‌زا به سيستمي گفته مي‌شود كه كارآمد بوده و خوب به اجرا درآيد و عدالت برون‌زا، اعمال يك سري اصول و دستورالعمل‌هايي است كه از خارج بر سيستم اعمال مي‌شود تا اقتصادي عادلانه به وجود آيد. ر.ك: يدالله دادگر، در گفتگوي "عدالت اقتصادي"، ماهنامه موعود، ش35.
108 . "كاد الفقر ان يكون كفرا"، محمد كليني، كافي، دارالكتب الاسلاميه، ج2، ص306، ح4.
109 . لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُواْ وَلِلنِّسَاء نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ(، نساء، آيه32.)
110 . مطهري، پيشين، ص253ـ ص256.
111 . مجلسي، پيشين، ج16، ص12.
112 . اذا شاركت النساء ازواجهن في التجارة حرصاً علي الدنيا، كامل سليمان، يوم الخلاص، (روزگاررهايي)، ترجمه علي اكبر مهدي‌پور، ص751 (به نقل از منتخب الاثر، ص428؛ الزام الناصب، ص182و الهامات المهدي، ص219).
113 . در روايت ديگر چنين آمده است: "وعندها تشارك المرأة زوجها في التجارة"، مجلسي، پيشين، ج6، ص305.

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
nghsh_zn_dr_zmnh_saz_zhvr_1784888_1087.zip83.4k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟