داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد نقش تلقین در ورزش

نقش تلقین در ورزش

 عنوان : نقش تلقین در ورزش 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 22 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

  ★  تحقیق دارای نتیجه گیری است .

  ★  منابع تحقیق از مراجع علمی انگلیسی است .

فهرست :


چکیده 3
مقدمه 3
تمایز مفهومی «تربیت» و «تلقین» 5
تعلیم و تربیت: 5
تلقین: 5
معیارهای تلقین 7
تربیت دینی و تلقین 9
شاخص های تربیت از منظر فلسفه تحلیلی تعلیم و تربیت 11
1. استقلال نظر در انتخاب و تصمیم گیری: 11
2. اندیشه ورزی یا تامل عقلانی: 12
3. استواری شخصیت یا قدرت اراده: (29) 12
دیدگاه تربیت اسلامی درباره شاخص های تربیت 13
نتیجه گیری 17
پی نوشت ها : 17
منابع 20


چکیده :

در چند دهه اخیر، «تربیت دینی» نیز همچون بسیاری از مفاهیم رایج در تعلیم و تربیت، از جانب پرورش کارانی که با رویکرد تحلیلی به مباحث تربیتی می نگرند، نقد و بررسی شده است. برخی از این افراد، آموزش دین را به سبب ماهیت غیر عینی و آموزه محور معرفت دینی، فرایندی قلمداد می کنند که در بیشتر موارد به «تلقین» منجر می شود. عده ای نیز معتقدند که تلقین، تهدیدی است که متوجه هر نوع آموزش است؛ زیرا هر گاه موضوعی با شیوه ای غیر اخلاقی انتقال یابد، تلقین رخ داده است. در مقاله حاضر، پس از بررسی تمایز مفهومی بین «تربیت» و «تلقین»، دو معیار موجود برای تلقین یعنی «محتوا» و «روش ارائه» بررسی و چنین استدلال شده است که در هر نوع آموزش، از جمله آموزش معارف دینی، تنها شیوه غیر اخلاقی عرضه مطلب است که فرایند آموزش را به سمت تلقین می کشاند. در بخش دوم مقاله، پس از ذکر شاخص های تربیت حقیقی از منظر فلسفه تحلیلی، با ذکر شواهدی، بر این نکته تأکید شده است که در تربیت اسلامی، شاخص های مذکور مورد تایید بوده و از حیث نظری، تربیت اسلامی با تعریفی که فلاسفه تحلیلی از «تربیت حقیقی» ارائه می دهند، همخوانی دارد.

مقدمه :

از حدود هشتاد سال پیش، جنبشی در عالم فلسفه رخ داد که توجه علاقمندان به فلسفه را از صرف مطالعه در افکار بزرگان جهان فلسفه و نظام سازی فلسفی، به تجزیه و تحلیل لغات و مفاهیمی که در زبان متداول و علمی به کار می روند، معطوف ساخت. پیش گامان این رویکرد جدید که بعدها«تحلیل فلسفی یا فلسفه تحلیلی»(3) نامیده شد، معتقد بودند که فلسفه آنها کمتر به دنبال ایجاد دانش جدید است. بلکه سعی دارد که از امور آشنا، ادراکی عمیق تر فراهم آورد. جی. ای. مور(4) (1873-1958) و برتراند راسل(5) (1872-1970) را غالبا به منزله بنیان گذاران جنبش تحلیلی در فلسفه انگلیسی - آمریکایی می شناسند (گوتک، 1380، ص 191)، اما شاید این لودویگ ویتگنشتاین(6) (1889-1951) بود که با انتشار آثار خود، توجه جهان فلسفه را بیش از پیش به درک معنا و کاربرد کلمات و مفاهیم جلب کرد. او در رساله منطقی - فلسفی خود تصریح می کند که «فلسفه باید اندیشه ها را روشن سازد و حدود آنها را دقیقا معین کند. در غیر این صورت، به اصطلاح تیره و تار و لکه دار خواهد بود» (ویتگنشتاین ، 1955، ص77). این رویکرد جدید، به ویژه در انگلستان، تدریجا به بیشتر زیرمجموعه های فلسفه از جمله فلسفه آموزش و پرورش راه یافت، و رویکرد قدیمی «شرح اندیشه فیلسوفان و دلالت های آن در نظام تربیت»، جای خود را به «بررسی چیستی و تحلیل و ایضاح مفاهیم رایج در تعلیم و تربیت» داد. از شاخص ترین فیلسوفان تعلیم و تربیت که در این حوزه به تحقیق و مطالعه پرداختند، می توان به آر. اس. پیترز(7)، پل هرست(8) و آر. اف. دیردن(9)، اشاره کرد. از بین افراد ذکر شده، پل هرست در بستر اندیشه تحلیلی خویش در فلسفه تعلیم و تربیت، به بحث درباره مفهوم «تربیت دینی» پرداخت. تمرکز او بر روی تربیت مسیحی بود، ولی خود هرست در جایی تأکید کرده است که غالب آنچه او درباره مسیحیت بیان داشته، در مورد سایر ادیان نیز کاربرد دارد (هرست، 1974، ص4)، او در تحلیل مفهوم تربیت دینی چندین مسئله را مطرح کرده است که دو مورد از آنها مهم تر به نظر می رسند:

منابع :


1. قرآن کریم.
2. نهج البلاغه.
3. بارو، رابین و رونالد وودز (1376)، درآمدی بر فلسفه آموزش و پرورش، ترجمه فاطمه، زیباکلام، دانشگاه تهران، تهران.
4. باقری، خسرو (1386)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج اول، مدرسه، تهران.
5. باقری، خسرو (1386)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج دوم، مدرسه، تهران.
6. پژوهشکده حوزه و دانشگاه (1381)، تعلیم و تربیت اسلامی، به کوشش محمدرضا جوادی، پیام آزادی، تهران.
7. جعفری تبریزی، محمدتقی (1379)، تعلیم و تربیت اسلامی، به کوشش محمدرضا جوادی، پیام آزادی، تهران.
8. قطب، محمد (1375)، روش تربیتی اسلام، ترجمه سید محمد مهدی جعفری، دانشگاه شیراز، شیراز.
9. گوتک، جرالد (1380)، مکاتب فلسفی آراء تربیتی، ترجمه دکتر محمدجعفر پاک سرشت، سمت، تهران.
10. مطهری، مرتضی (1362)، تعلیم و تربیت در اسلام، الزهرا، تهران.
11. وزارت آموزش و پرورش (1367)، طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش.
12. Chazan, Barry (1972), Contemporary Approaches to Moral Education Teachers College Press, New York.
13. Dearden, R. F (1975), 'Autonomy as an Educational Ideal' in Brown. S. C.. (ed) philosophers Discuss Eduation, Macmillan, London.
14. Flew, Anthony (1972), Indoctrination and Doctrines, In I. A. Snook, e. Concepts of Indoctrination: Philosophical Essays. Routledge and Kegan Paul Boston.
15. Hirst, Poul (1974), Moral Echucation in a Secular Society. University of London Press Ltd. London.
16. Peters. R. S (1966), Ethics and Education, Allen & Unwin, London.
17. Peters, R. S (1973), Freedom and the development of the free man; in J. F Doyle (ed) Educational Judgments, Routledge, London.
18. Rossiter, Graham M. (1982), The Need for Creative Divorce Between Catechesis and Religious Education in Catholic Schools, Religious Education, n. 77, 1, pp21-40.
19. Thomas, R. M (1994), Religious Education, In International Encyclopedia of Education Routledge, London.
20. Wittgenstein, Lodwing (1955), Tractatus Logico - Philosophicus, Humanities Press, New York.

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,900 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
nghsh_tlghyn_dr_vrzsh_1783835_1122.zip53.8k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟