داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد سنت توماس آکویناس

سنت توماس آکویناس

 عنوان : سنت توماس آکویناس 

 فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 47 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

فهرست :


مقدمه 3
زندگی‌نامه 3
آثار توماس 4
نظریه شناخت 6
مبدأ معرفت 7
عقل فعال 9
موضوع خاص عقل انسان 10
عقل و ایمان 11
اساس ایمان و فلسفه 11
موضوع ایمان 13
درک حقایق 13
کلام وحیانی و طبیعی 14
زبان دین و نظریه تشابه 16
تفسیر کتاب مقدس 17
اثبات وجود خدا 18
نظریه تشابه 19
انواع تشابه 21
روابط در دو طرف تشابه 22
فرق تشابه با استعاره 22
خداشناسی 24
براهین اثبات وجود خداوند 26
وجودشناسی 27
تفسیر مابعدالطبیعه 28
اصطلاحات ماهیت 31
وجود صوری 32
رابطه وجود با ماهیت 33
خلقت 35
وجود خیر و شر 37
عقل مفارق 39
آشنایی با فلسفه 39
قرار دادن ایمان در کنار فلسفه 41
تأثیر ابن سینا 43
فهرست منابع 44
پانویس 44



بخشی از متن :

او در اواخر ۶۲۱/۱۲۲۴ یا اوایل ۶۲۲/۱۲۲۵، در قلعه روکاسکا در منطقه اکوئینو، نزدیک شهر ناپل ، به دنیا آمد.
پدرش در این منطقه فئودال بود و توماس را در پنج سالگی به دیر بندیکتی مونته کاسینو فرستاد.
او در این دیر برای راهب شدن به تحصیل پرداخت.
در ۶۳۷/۱۲۳۹ برای ادامه تحصیلات به دانشگاه ناپل رفت و به تحصیل فنون هفت‌گانه (صرف و نحو، منطق، بدیع، حساب، هندسه، موسیقی و نجوم ) پرداخت.
در ۶۴۲/۱۲۴۴ با وجود مخالفت شدید خانواده‌اش، به فرقه رهبانی دومینیکی پیوست.
دومینیکیان او را به دانشگاه پاریس ، نزد آلبرتوس کبیر، مهمترین متفکر دومینیکی، فرستادند.
توماس در ۶۴۶/ ۱۲۴۸ همراه او به دانشگاه تازه تأسیس شده کلن رفت.
در ۶۵۰/۱۲۵۲ آلبرتوس کبیر با اعلام این‌که نمی‌تواند مطلب بیشتری به توماس تعلیم دهد، او را برای ادامه تحصیلات مجدداً به دانشگاه پاریس فرستاد.
توماس در ۶۵۴/ ۱۲۵۶ درجه استادی در الاهیات را از این دانشگاه اخذ کرد و یکی از دو کرسی اختصاص داده شده به دومینیکیان را به دست آورد و استاد الاهیات در دانشگاه پاریس شد.
پس از سه سال به ایتالیا بازگشت و از ۶۵۷ تا ۶۶۶/ ۱۲۵۹ـ ۱۲۶۸، در حوزه‌های علمیه و دربار پاپ در شهرهای آنانیی (۱۲۵۹ـ۱۲۶۱)، اورویتو (۱۲۶۱ـ۱۲۶۴)، رم (۱۲۶۵ـ۱۲۶۷) و ویتربو (۱۲۶۷ـ ۱۲۶۸) به تدریس و تحقیق پرداخت.
دراین سالها ارتباط نزدیکی با دربار پاپ داشت و در سازمان دادن و تدوین دروس مدارس دومینیکی تلاش بسیار کرد.
از ۶۶۶ تا ۶۷۱/ ۱۲۶۸ـ ۱۲۷۲ دوباره در پاریس اقامت گزید، سپس به ناپل بازگشت و از اواخر ۶۷۲/ ۱۲۷۳ تدریس و تحقیق و نوشتن را کنار گذاشت.
توماس آکوئینی در ۷ مارس ۱۲۷۴، هنگام سفر به شهر لیون برای شرکت در شورای عام کلیسای کاتولیک به دعوت پاپ گرگوریوس دهم، در دیر سیسترسی فوسانو فوت کرد.

مقدمه :

توماس آکوئینی، فیلسوف و متکلم مَدْرَسی مسیحی ، عضو فرقه دومینیکی در قرن هفتم/ سیزدهم که در اصول و مسائل فلسفی متعددی متأثر از فیلسوفان مسلمان بویژه ابن سینا بوده است.

پی نوشت ها :

۱. ابن رشد، تفسیر مابعدالطبیعه، کتاب ۴، فصل ۲، ۱۰۰۵ الف، س ۱۵، چاپ موریس بویژ، بیروت ۱۹۶۷ـ۱۹۷۳.
۲. ابن رشد، تفسیر مابعدالطبیعه، کتاب ۶، فصل ۱، ۱۰۲۶ الف، س ۱۶، چاپ موریس بویژ، بیروت ۱۹۶۷ـ۱۹۷۳.
۳. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، ص ۴۷، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۴. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، ص ۳۴۴ـ۳۴۷، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۵. محمد ایلخانی، متافیزیک بوئتیوس: بحثی در فلسفه و کلام مسیحی، ج۱، ص۱۴۵ـ ۱۶۵، تهران ۱۳۸۰ ش.
۶. محمد ایلخانی، متافیزیک بوئتیوس: بحثی در فلسفه و کلام مسیحی، ج۱، ص۲۵۶ـ۲۶۱، تهران ۱۳۸۰ ش.
۷. محمد ایلخانی، متافیزیک بوئتیوس: بحثی در فلسفه و کلام مسیحی، ج۱، ص ۲۵۶ـ۲۶۱، تهران ۱۳۸۰ ش.
۸. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، ص ۶۰ـ۸۹، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۹. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، ص ۲۳۸، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۱۰. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، ص ۴۰۴ـ۴۰۶، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۱۱. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، فن ۲، ص ۹ـ۱۷، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۱۲. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، فن ۲، ص ۵۹ ـ۶۲، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۱۳. محمد بن محمد غزالی، مقدمة تهافت الفلاسفة المسماة مقاصد الفلاسفة، ج۱، ص۱۷۱ـ ۱۷۲، چاپ سلیمان دنیا، قاهره ۱۹۶۱.
۱۴. ابن رشد، تهافت التهافت، ج۱، ص۳۷۷ـ ۳۸۸، چاپ موریس بویژ، بیروت ۱۹۳۰.
۱۵. ابن رشد، تفسیر مابعدالطبیعه، ج ۱، ص ۳۰۲ـ ۳۰۶، چاپ موریس بویژ، بیروت ۱۹۶۷ـ۱۹۷۳.
۱۶. ابن سینا، الشفاء، ج۱، ص ۳۷ـ۴۷، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۱۷. ابن سینا، الشفاء، ج۱، ص ۳۲۷ـ ۳۲۸، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۱۸. ابن سینا، الشفاء، ج۱، ص ۳۴۰ـ۳۴۳، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۱۹. ابن سینا، الشفاء، ج ۱، ص ۳ـ۱۶، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۲۰. محمد بن محمد فارابی، عیون المسائل، ج۱، ص۵ ـ۶، چاپ سنگی دهلی ۱۳۱۲.
۲۱. ابن سینا، الشفاء، ج۱، ص۳۲۷ـ ۳۲۸، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۲۲. ابن سینا، الشفاء، ج۱، ص۳۴۰ـ۳۴۳، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
۲۳. ابن سینا، الشفاء، ج۱، ص۳۷ـ۴۴، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.

منابع :

(۱) علاوه بر کتاب مقدّس.
(۲) ابن رشد، تفسیر مابعدالطبیعه، چاپ موریس بویژ، بیروت ۱۹۶۷ـ۱۹۷۳.
(۳) ابن رشد، تهافت التهافت، چاپ موریس بویژ، بیروت ۱۹۳۰.
(۴) ابن سینا، الشفاء، چاپ ابراهیم مدکور و دیگران، چاپ افست قم ۱۴۰۴ـ۱۴۰۶.
(۵) محمد ایلخانی، متافیزیک بوئتیوس: بحثی در فلسفه و کلام مسیحی، تهران ۱۳۸۰ ش.
(۶) محمد بن محمد غزالی، مقدمة تهافت الفلاسفة المسماة مقاصد الفلاسفة، چاپ سلیمان دنیا، قاهره ۱۹۶۱.
(۷) محمد بن محمد فارابی، عیون المسائل، چاپ سنگی دهلی ۱۳۱۲.


منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
snt_tvmas_akvynas_1752737_1111.zip74.3k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟