داک فارسی بانک جامع تحقیق آماده و مقالات جهت استفاده عموم الخصوص دانش آموزان و دانشجویان

محبوبترین محصولات

تماس با مدیر 09393453403 50درصد تخفیف ویژه داک فارسی ها عضویت در کانال تلگرام منابع تحقیق از کتب مرجع و معتبر علمی هستند

اطلاعیه فروشگاه

برای ارتباط با مدیر می توانید از شماره 09393453403 و یا ایمیل docfarsi1@gmail.com استفاده نمایید . برای دریافت فایل در تلگرام هم می توانید به شماره 09393453403 پیام ارسال کنید .

تحقیق آماده در مورد نقش نماز و فضای مجازی در تربیت دینی دانش آموزان

نقش نماز و فضای مجازی در تربیت دینی دانش آموزان

 عنوان : نقش نماز و فضای مجازی در تربیت دینی دانش آموزان 

 فرمت : word - doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها ) 

 تعداد صفحات : 26 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه 

 فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز) 

 پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی 

فهرست :

چکیده 3
مقدمه 4
ضرورت و اهمیّت پژوهش 5
هدف پژوهش 6
مفاهیم پژوهش 9
مبانی نظری تحقیق 11
شکاف نسل ها 14
سوء استفاده جنسی 14
بحران هویت و اختلال در شکل گیری شخصیت 15
تعارض ارزش ها 16
چالش های فضای مجازی 16
اعتیاد به اینترنت 17
کاربرد شبکه های اجتماعی در آموزش 18
پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی 19
یافته های پژوهش 22
پیشنهادات 23
منابع 23

چکیده :

هدف از این پژوهش، بررسی این موضوع است که فضای مجازی بخصوص رایانه و اینترنت در بعد تربیت دینی دانش آموزان چه تهدیدات و چالش هایی را به وجود آورده است. و نماز چه نقشی دراز بین بردن، کم رنگ کردن و کاهش این تهدیدات و چالش ها دارد؟ لذا با بررسی و تحلیل این چالش ها، با ارائه راهکارهایی به پایان می رسد. روش تحقیق از نوع توصیفی - تحلیلی می باشد.براي يافتن پاسخ اين سوالات با استفاده از منابع مختلف به يافته‌هايي دست يافتيم، از جمله اين كه: از نیازهای فطری آدمی،گرایش به عشق و پرستش است، یعنی فرد، مستقل از هرنوع یادگیری در درونش تمایل به عبادت و بندگی خدا را احساس می کند. چنین احساس و تمایلی در اعمال و رفتار دینی آشکار می شود. مذهب در اعم نيايش در اخص و والاترين آن نماز، در شكل گيري رفتار و عادات ما تأثير مي‌گذارد. نماز يك عامل تربيتي است كه بر روي اخلاق، رفتار، عادات، ماهيت و روح نمازگزار تأثير مي‌گذارد. انسان را در راه بازسازي خود بردارد، تا خود را در راه خوب شدن، خدايي شدن تقويت كند، به يك شناخت كامل از خود برسد. از نظر مذهبي هم بذر هويّت ديني و معنوي انسان در بستر كودكي كاشته مي‌شود و با گذشت زمان و رشد سنّي كودك، شاخ و برگ و ميوه و ثمر مي‌دهد و ريشه‌هايش نيز استوارتر مي‌گردد. با ورود اینترنت و رایانه به درون خانواده ها بین والدین، معلّمان، مربیان، دانش آموزان و فرزندان جدایی فکری، عاطفی و فیزیکی رخ می دهد. مطرح نشدن هویت شخصی و مشخصات فردی در اینترنت موجب تقویت شخصیّت‌های چندگانه و رشد و استحکام آن می‌گردد. دانش آموزان در این محیط از آسیب پذیری بیش تری برخوردارند و به ویژه در دورانی که هویت آنان شکل می‌گیرد، این خطر پر رنگ تر می‌شود.والدین همواره بر کاربرد شبکه های اجتماعی نظارت داشته باشند. اولیای مدرسه بخصوص معلّمان، طوری دانش آموزان را تربیت نمایند که آن ها نسبت به صحت اطّلاعات و حفظ حریم شخصی خود همواره احساس مسئولیت نمایند. به دانش آموزان گوشزد نماییم که بدون دلیل و برنامه اصلاً وارد این شبکه ها نشویم و بدانیم که او ما را به طرف خود می‌کشاند و گمراه می‌کند و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به اهداف و مقاصد دشمنان انقلاب اسلامی از توسعه ی روز افزون شبکه های اجتماعی.

مقدمه :

جوانان امروز مسئولان فردای جامعه خواهند بود، پس هرگونه سرمایه گذاری در جهت شناخت عوامل مؤثّر در تربیت و تقویت ریشه های دینی وانقلابی آنان نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که سلامت جامعه ی فردا را تضمین خواهد کرد. بی تردید یکی از جنبه های اساسی در جوامع مختلف و در طول تاریخ، باورهای دینی بوده است. شاید نتوان جامعه ای را یافت که به نوعی دین حضور نداشته باشد. دین یکی از نیازهای فطری بشر می باشد. البتّه دین در جوامع مختلف و در زمان های متفاوت، اشکال متفاوت را به خود دیده است و از پرستش جمادات و حیوانات گرفته تا خورشید و ماه در طول تاریخ وجود داشته است تا این که دین مسیر واقعی خود را پیدا کرده و یگانه پرستی جایگزین دیگر ادیان شده است. ارزش ها و باورهای دینی، غرایز بشر را در جهت صحیح هدایت و خواست ها و تمایلات اورا اصلاح کرده، انسان هایی برای جامعه تربیت می کند که قادر به بالنده ساختن کشورشان باشند. تربیت دینی، شکوفا کردن قوای انسان به طور متعادل، هماهنگ و در چار چوب ارزش های الهی است. (صادقی،1393: 75-74).

منابع :

1-اسماعيلی یزدی، عبّاس، (1385)، فرهنگ تربيت، نوبت چاپ: دوم، قم، انتشارات: مسجد مقدس جمکران، چاپ: پاسدار اسلام.
2-افراسیابی، محمد صادق.(1391).مطالعات شبکه های اجتماعی و سبک زندگی جوانان، تهران : انتشارات سیمای شرق.
3-اکبری، ابوالقاسم، اکبری، مینا. (1390). آسیب شناسی اجتماعی. تهران: انتشارات رشد و توسعه.
4-حاجیانی،ابراهیم.(1388).تحلیل جامعه شناختی هویت ملّی در ایران،تهران: موسسسه مطالعات ملّی.
5-حسینی،سیده صدیقه.(1392).اهداف فرهنگی در جنگ نرم رسانه ای، نوبت چاپ: اول، قم: مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما.
6-دهخدا، علي اكبر، لغت‌نامه، زيرنظر محمّدمعين، ج 12، ص 227.
7-گل محمدی، احمد.(1389). جهانی شدن فرهنگ هویت، تهران: نشر نی.
8-لطف آبادی، حسین.(13889. روانشناسی رشد(2)، تهران: انتشارات سمت.
ب) نشریه:
1-آرامون، زهرا، شاه محمدی.(1393). فناوری در آموزش و فناوری آموزشی، ماهنامه تکنولوژی آموزشی، شماره 3، ص33-32.
2-آزادمنش، كبري. (1385). نقش نماز در هويت‌يابي جوان مسلمان، مجله‌ي تربيت، شماره‌ي 8، ص 47- 44.
3-حسینی، ح. (1384). تحلیل جامعه شناختی رابطه اینترنت و اعتیاد به مواد مخدر. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره اول، شماره پیاپی 2و3، ص17-1.
4-خدادادي، محمّد اسماعيل. (1385). دستاوردهاي فرهنگي انقلاب اسلامي، فصلنامه‌ي بسيجيان فرهنگي، سال چهارم، شماره‌ي دهم، ص 16.
5-دوران، بهزاد.(1388). هویت رویکردها و نظریه ها در مبانی نظری هویت و بحران. به اهتمام علی اکبر علیخانی. تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی، ص 22.
6-ربیعی، علی. (1387). رسانه های نوین و بحران هویت،فصلنامه مطالعات ملی،سال نهم،شماره 4.
7-زنجانی زاده، هما. (1384). بررسی تأثیر اینترنت بر ارزش های خانواده در بین دانش آموزان، مجله انجمن جامعه شناسی ایران. دوره ششم. شماره 2.
8- سليماني، فرشته. (1390). كارکردهاي تربيتي و اجتماعي نماز، ماهنامه پيوند، شماره‌ي 388، ص 14.
9-صادقی، حسن.(بی تاریخ). اینترنت و تاثیرات اجتماعی آن، مجلّه اصلاح تربیت، شماره ۲۲، ص 9-8.
10-صادقی، علی.(1393). نقش تعلیم و تربیت در معرفی، الگو دهی و تقویت ارزش های دینی، مجلّه پیوند، شماره 419-418-417، ص75-74.
11-عاملی، سعیدرضا، حسنی، حسین.(1391). دو فضایی شدن آسیب ها و ناهنجاری های فضای مجازی: مطالعه تطبیقی سیاستگذاری های بین المللی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی،دوره پنجم، شماره اول.
12- عبدالله زاده، اژدر. (1385). هدايت دانش‌آموزان به سوي نماز، ماهنامه‌ي تربيت، شماره‌ي 10 و 11، ص 31.
13-قاسمی گل افشانی، محمد رضا، زارع اهنگر، طوبی. (1390). آسیب شناسی فناوری اطّلاعات و ارتباطات، ماهنامه پیوند، شماره382، ص39-37.
14-گلستانی شیشوان،محمّدعلی. (1392). نقش مساجد در سلامت فرد وجامعه، مجلّه‌ي پيوند، شماره‌ي 407-406-405، ص 33-31.
15-مردانی،محمد حسین،صابر،رضا. (1391). خانواده شایسته و تربیت فرزند در سیره رضوی(قسمت دوم)، ماهنامه پیوند، شماره 398، ص23-22.
16- عبدالله زاده، اژدر. (1385). هدايت دانش‌آموزان به سوي نماز، ماهنامه‌ي تربيت، شماره‌ي 10 و 11، ص 31.
17- معید فر، س، حبیب پورکتابی، ک. و گنجی ا. (1384). اعتیاد اینترنتی علل و پیامدهای آن. فصلنامه رسانه، شماره 16، ص67-39.
18- ملک عباسی، بی نام.(1385).چگونگی شکل گیری هويت دينی، ماهنامه ی رشد آموزش راهنمايی تحصيلی، دوره ی دوازدهم، شماره ۵۶، ص 30.
19-احمدی، احیا. (1385). نگاهی به استفاده از اينترنت در ميان کودکان، نوجوانان وجوانان، روزنامه همشهری، شماره 4143.
20-قره آغاجی، س. (1385). اعتیاد به اینترنت. روزنامه همبستگی، شماره 1599، ص5.

منابع از کتب معتبر علمی می باشد.

لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .

پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
nghsh_nmaz_v_fzay_mjazy_dr_trbyt_dyny_dansh_amvzan_1667218_2881.zip66.7k





نظرسنجی

از کیفیت محصولات سایت راضی هستید ؟